Overview of our services
and design disciplines

We are an design agency dealing with companies and media firms,
focusing on the conception of corporate architecture.

We handle the planning and implementation of your projects and deliver impressive and convincing statements for your space.
Our work is varied but always centred around spatial design, with the appropriate implementation of everything from small displays through to large trade fair stands or retail outlets. Here, the initial visualisation stage is always used as a springboard for further ideas and the decision-making process, which we work on together with the customer.

STRATEGY

BRAND CONSULTING

Zielorientierte Markenberatung

Die Markenberatung ermöglicht eine genaue Ansprache Ihrer Zielgruppe und ist ein signifikanter Teil der Kommunikation mit Ihrem Kunden.

Die effiziente Konzeption durch unser HECKHAUS Team auf Grundlage der Markenbotschaft gewährleistet eine Etablierung Ihrer Marke auf dem Markt.

BRAND POSITIONING

Effiziente Markenpositionierung unter Einbeziehung des Corporate Designs

Eine Markenpositionierung z. B. durch Corporate Architecture ist unerlässlich, um eine Abgrenzung am Markt gegenüber konkurrierenden Unternehmen zu erreichen.

Mit einem extra auf Sie abgestimmten  Konzept soll die individuelle Produktpersönlichkeit mittels Kombination von Bilderwelten und Textelementen langfristig gefördert werden. Um die erfolgreiche Etablierung einer Marke zu sichern, berücksichtigen wir sämtliche Marketinginstrumente, die Sie schon etabliert haben.

BRAND STAGING

Moderne Markeninszenierung unter Berücksichtigung des Corporate Image

Bei der Markeninszenierung kommt es heutzutage darauf an, visuell ansprechende Medien am Point Of Sale so zu gestalten, dass der Unique Selling Point heraussticht und die Präsentation dem Image der Marke gerecht wird.

In unseren Konzepten arbeiten wir das sehr deutlich heraus, so dass man direkt sieht, dass diese Marke oder das Produkt  von Ihrem Unternehmen stammt.

DESIGN

CORPORATE ARCITECTURE

Kundenbindung mittels Corporate Architecture

Im Rahmen der Corporate Architecture integrieren wir Elemente des Corporate Designs Ihres Unternehmens in die architektonische Raumgestaltung.

Durch eine spezifische und eindeutige Bildsprache wird der Kunde in Ihre Markenwelt einbezogen. Gestaltungskonstanten wie Logos bieten dem Kunden durch einen hohen Wiedererkennungswert die Möglichkeit, sich mit der Marke und dem Unternehmen zu identifizieren.

RETAIL DESIGN

Individuell angepasste verkaufsfördernde Maßnahmen zur Kreierung von Einkaufs-Erlebniswelten

Gelungenes Retail Design gibt dem Kunden visuelle Anreize und motiviert ihn zum Kauf des Produkts.

Audiovisuelle und haptische Medien werden in einem modularen Konzept realisiert und garantieren eine optimale Vermittlung des Corporate Images eines Unternehmens. Saisonaler Wandel und individuelle Anforderungen an die Stores werden hierbei selbstverständlich berücksichtigt.

VISUAL MERCHANDISING

Visual Merchandising als verkaufsfördernde Aktion

Am Point Of Sale wird der Kunde mit Hilfe des Visual Merchandisings zum Kauf eines Produktes verleitet.

Visuelle Elemente wie Farbgebung, Form und Material sind an die Markenbotschaft angepasst und dienen der Kommunikation des Unternehmens mit dem Kunden. Auch die Gestaltung des Schaufensters und des Eingangsbereiches sind Teil dieses Kommunikationsprozesses.

EXHIBITIONDESIGN

Ein perfekter Auftritt auf der Messe

Damit ein Unternehmen sich bestmöglich auf einer Messe präsentieren kann, ist ein professionell gestalteter Stand Pflicht.

Mit einem guten Messedesign sticht die Firma ins Auge und spricht potenzielle Kunden und Partner bestmöglich an.

SET DESIGN

Hochwertiges Set Design für Printmedien und Bewegtbild-Produktionen

Bei der Inszenierung eines Fotoshootings für eine Marke oder der Ausstattung einer TV-Produktion kommt es darauf an, eine für den jeweiligen Event adäquate Atmosphäre zu schaffen.

Ein professionelles Setting ist ein unverzichtbarer Bestandteil bei der Realisierung derartiger Vorhaben und verleiht Räumen die notwendige Tiefe.

REALISATION

IMPLEMENTATION

Neue Ideen zu einer geplanten Markteinführung

Implementierungen sind feste Strukturen, welche neu eingeführt werden. Dabei gestaltet sich der Einbau von kreativen Ideen und Vorschlägen als innovativ und zukunftsweisend.
Bei einem Rollout werden ebenso neue Konzepte in die Tat umgesetzt und auf den Markt gebracht. Die Realisation sollte gut durchdacht und sehr gut vorbereitet sein.

PROJECTMANAGEMENT

Zielorientiertes Projektmanagement für die Umsetzung

Der Markenauftritt wird im Rahmen des Projektmanagements gezielt umgesetzt. In Zwischenschritten, den sogenannten Milestones, werden die Ergebnisse regelmäßig überprüft.

So ist eine zeitgerechte Durchführung des Projekts möglich. Ziele der Realisation sind hierbei die Umsetzung der Markenstrategie sowie die gezielte Ansprache der Zielgruppe. Die Markenguidelines werden in der Umsetzung jederzeit berücksichtigt.

LOGISTICS

Innovative Ideen und Vorschläge zu neuen Projekten

Die Planung & Vergabe von besonderen Konzepten und Aufträgen erfolgt teils durch Unternehmen, oftmals durch die öffentliche Hand. Dabei sind die Planung & Vergabe der Aufträge abhängig von den eingereichten Ideen und Vorschlägen.
Die Qualität der Konzepte und die Realisation spielt dabei eine entscheidende Rolle.

CONSTRUCTION MANAGEMENT

Bauerfolg durch eine gute Führung des Projektes

Die Bauleitung ist für ein Bauvorhaben beziehungsweise einen Umbau verantwortlich und ist immer dann vor Ort, wenn es um entscheidende Umsetzungen von Installationen, Errichtungen der Basis oder dem Verlegen von wichtigen Leitungen, geht. Die erfolgreiche Realisation des Bauvorhabens liegt in den Händen der Bauleitung sowie der umsetzenden Mitarbeiter.

DESIGN
The core discipline in corporate architecture and our core competency

Over 25 years of experience and satisfied, world-renowned brands speak for themselves.
But now, see for yourself, what we understand as the ideal design concept for the positioning of your brand. Feel free to browse through our project galleries.

Corporate Architecture

Theoretically speaking, when brands are developed and positioned, they take on an architecture all of their own. Heckhaus’ corporate architecture does the same in practice. We make these spaces a reality: the consumer steps into distinctive environments and experiences unique products.

Here, the promises made in print, on TV, YouTube and social media are brought to life. Discovering the brand physically, moving around in it – this is what turns a consumer into a fan. We know that e-commerce puts distance between the product and the consumer, who is after all a human being.

Our corporate architecture fulfils their desire to have a closer connection to the brand. It might be a rock concert, a fairy tale forest, or a ballroom… the brand performs in exactly the way the marketing, sales and communications teams conceived it. Heckhaus focuses on its customers’ corporate image and translates it into three dimensions. This is where classic shopfitting comes into play, as our team demonstrate their expert craftsmanship.

Retail Design

Retail design from Heckhaus creates unique oases in the consumer world. After all, warehouses, concept stores and markets are all still thriving. Once inside your store, customers want to be taken on a journey and entertained in a relaxed environment. Retail design from Heckhaus gives off just the right signals to ensure they come to you. Everything communicated by your corporate image and advertising is made real here, in a way you can see, feel and hear.

Our designers and interior architects elaborate on the branding theme and draw the customer towards the product through clearly defined spaces, providing strong motivation to purchase. What’s more, seasonal shifts and practical handling are taken into account during planning. Our modular concepts are extremely flexible and can be adapted to suit your enhanced marketing strategy. Not only is this approach sustainable, it also takes the worry out of the process, not least for those working on site. We have a feel for service. How do staff move around the space? Can goods easily be stored and re-sorted? Germany is sometimes described as a ‘service wasteland’. But if the environment is right, shopping can be a real pleasure for all involved. And speaking of wasteland, those who complain about the death of the town centre have failed to grasp the current prevailing trend.

Online shopping needs a strong in-store presence – and showrooms are the answer, giving shoppers the opportunity to browse without feeling under pressure to make a purchase. The role of store staff is changing from that of a stressed salesman to a relaxed advisor; this calls for a whole new skill set. Modern stores are well-being hotspots and your brand can be a part of it. We’ll make sure of it! Contact us to find out how.

Visual Merchandising

When we here at Heckhaus devise a new display, we try to abide by the rule: ‘small space, maximum impact’.

The product and the way it is presented should form an entity which is endlessly fascinating. We achieve this by setting the scene for innovations and promotions within existing retail concepts, or creating eye-catching displays to grab attention at any POS. Shape, colour, material – every aspect is tailored to the product’s core message and is highly functional.

We have mastered the art of delivering a focused commercial message for a wide range of customers. Browse through a few examples below or alternatively, contact our designer directly

TRADE FAIR / EVENTS

Trade fair stands vie for your attention. A trade fair is an exceptional occasion.

Heckhaus is aware of this and knows how to exploit this unique energy. We assess every project from the perspective of the visitor and the exhibitor. Where will your eyes meet? This is the first spark for positive exchanges at a trade fair and we ensure the environment is just right. We are just as good at conveying a company’s image as we are product innovations. What is the objective behind your trade fair appearance? We listen to your goals and make them a reality, in line with your corporate identity or campaign. Sustainability plays an increasingly important role here.

We work with our customers to develop trade fair stands that can be used over and over again in a variety of spaces, extended or compact. And what about show time? No problem. Whether it’s a trade fair, exclusive location or in-house, Heckhaus events create an emotional connection with the customer. We design spaces with atmosphere, allowing your event to leave a lasting impression on your guests. And it goes without saying that we will handle all of the technical details and safety requirements for electricity, water and lighting.

Set Design

Set design – where it all began. When Jaromin Heckhaus founded the company that bears his name in 1992, he and his specialist team began by creating environments for TV.

The success and experience garnered here led to the development of further skills such as corporate architecture, retail design, visual merchandising and trade fair and event design, but whatever shape our evolution has taken, we remain passionate about set design. Whether for print or the moving image: top set design transcends the two-dimensionality of a book or screen and draws the viewer right into the action. This is Heckhaus’ speciality. Lending depth to the superficial.

And what happens in the room? The viewer is guided by exaggerations, accents and signals, as the performer and the message come into their own. We implement the historical and the futuristic with attention to detail, always keeping your corporate image in mind. Our designers are currently grappling with the subject of augmented reality. So what does the future hold? That’s up to you and us. Speak to us and we will help you develop your ideas.

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